wtorek, 13 maja 2014

Brokuł = samo zdrowie


Dzień dobry!

Wybaczcie nam małą przerwę w pisaniu, ale sesja zbliża się WIELKIMI krokami i chciał nie chciał trzeba się brać do nauki. 
Ale nie przeciągajmy - ostatnio naszą nową miłością są... brokuły! Jemy je w każdej postaci i z wszelakimi dodatkami. Wiele osób nie przepada za tym warzywem ze względu na specyficzny zapach unoszący się podczas gotowania. Jednak jest na to prosty sposób, wystarczy dodać łyżkę mleka lub skórkę chleba. Ale może przejdźmy do sedna sprawy:

Dlaczego warto jeść brokuły?

  • są cennym źródłem witaminy C, już 100g zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę (idealne w okresie przeziębień),
  • są doskonałym źródłem magnezu,
  • zawierają duże ilości błonnika pokarmowego, już godzinę po posiłku zawierającym brokuły pobudzona jest przemiana materii,
  • zawierają też potas, przez co obniżane jest ciśnienie krwi,
  • dzięki obecności sulforafanu wykazują także właściwości przeciwnowotworowe.
Także nie mając już żadnej wymówki po prostu ić stont (:D) szybko do sklepu i zamiast buły wcinaj brokuły! :)



Sałatka z brokułem

Czas przyrządzenia: 20 - 30 min.
Poziom trudności : łatwy

Składniki:

  • brokuł
  • serek feta półtłusty
  • płatki migdałów
  • czosnek


Ilość porcji : 2


Sposób przygotowania:

Brokuła podzielić na różyczki i ugotować z niewielką ilością soli na parze. Gdy będzie gotowy rozłożyć na talerzu, na to dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Następnie kładziemy pokrojoną w kostkę fetę. I na koniec uprażone na patelni płatki migdałów. 







Jeśli macie jakieś ciekawe pomysły na przyrządzenie brokuła - piszcie. Z chęcią wypróbujemy nowe przepisy. :)


Trzy Apetyczne

11 komentarzy :

  1. Uwielbiam brokuły! Najlepsze są ugotowane na parze, a z czosnkiem, fetą i migdałami po prostu boskie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam brokuła! :) dodaje go do sałatek, albo zamiast surówki do obiadu :)

    a ta zbliżająca się sesja mnie trochę przeraża :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś na jego widok uciekałam ;p
    Teraz słyszę słowo "brokuł" to ślinka mi leci ;d
    Smak mi się zmienił, co wyszło mi pewnie na zdrowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mm.> kocham brokuły...a sesja... dopada też i mnie..

    OdpowiedzUsuń
  5. brokuł zdrowy i przepyszny :) praktycznie nieodłączny składnik większości moich obiadów! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam wczoraj brokuła, więc podobną sałatkę sobie dzisiaj zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. brokuł zawsze dobry :) ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brokuł jest często na moim stole, na moim blogu pod hasłem -sałatki - jest parę do wyboru, pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz u mnie :) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak! Samo zdrowie :) Uwielbiam ser feta w takich połączeniach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka wielokrotni już spróbowana polecam wszystkim rewelacja

    OdpowiedzUsuń