niedziela, 29 czerwca 2014

Zielono - czerwone

Dzień dobry!

Sesja nareszcie się skończyła i rozpoczęły się upragnione wakacje, więc można pozwolić sobie na chwilę relaksu. A żeby się za bardzo nie nudzić, czas wolny można spędzić w kuchni. :)
Pamiętacie jak ostatnio pisałyśmy, że żadna z nas nie przepada za awokado, otóż myliłyśmy się. Niedawno zrobiłyśmy pyszną pastę, która idealnie nadaje się na przekąskę między posiłkami np. na kanapkach, tostach lub grzankach.
Przygotowanie jej jest banalnie proste i zajmuje niewiele czasu, także jeśli ktoś z Was chciałby wypróbować nowe smaki to zapraszamy do eksperymentowania. :)


Pasta z awokado


Składniki:

  • 1 awokado
  • pół cebuli
  • sok z połowy cytryny
  • pół pomidora bez skóry
  • bazylia - liście

Ilość porcji : 3






Sposób przygotowania:
Awokado obrać, wykroić pestkę, a następnie pokroić w kostkę. Cebulę i pomidora także kroimy w kostkę. Następnie wrzucamy to do miseczki, dodajemy sok z cytryny, liście bazylii oraz przyprawiamy wg uznania (jednak doradzam przyprawić dość mocno, gdyż w innym wypadku pasta może być zbyt mdła). Blenderujemy i gotowe. :)



Trzy Apetyczne

6 komentarzy :

  1. Mi za pierwszym razem awokado zupełnie nie posmakowało. Dopiero po kilku latach po nie sięgnęłam ponownie i odkryłam na nowo. Im bardziej dojrzałe, tym lepsze-w tym tkwi cały sekret :D
    Pasta trochę przypomina mi guacamole, które uwielbiam ;) Ojejku...wyobraziłam sobie jej smak z grzankami! To dopiero musi być smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. To zdecydowanie coś dla mnie :) poproszę taką kanapeczkę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też jakiś czas temu nie lubiłam awokado, ale zrobiłam guacamole i przekonałam się! :) ale muszę je wykorzystać też na taką pastę, wygląda apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio słyszałam że pestka awokado ma niesamowite właściwości odżywcze i antyoksydacyjne tylko jak się dobrać do jej środka. Może coś na ten temat wiecie?

    OdpowiedzUsuń
  5. No cóż, awokado samo w sobie nie jest smaczne, raczej maślane i bez smaku, ale jak się połączy z odpowiednimi dodatkami, nie ma nic zdrowszego i lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Awokado ma rozliczne walory, przekonałam się o tym niedawno...:)
    Pozdrawiam wakacyjnie, dużo słońca życzę !

    OdpowiedzUsuń